Tunne palvelusi: Läheisten tuki asioiden hoitamisessa -verkkokoulutus

Alkaa: 7.11.2024
Päättyy: 7.11.2024

Läheisten tuki asioiden hoitamisessa -verkkokoulutus

Koulutusillan aikana käymme lyhyesti läpi, miten tuen läheistäni omien asioiden hoitamisessa ja hänen omassa toimijuudessaan (huom! tästä erillinen koulutusilta 31.10.).
Käydään läpi tukea tarvitsevan ihmisen virallisten asioiden hoitamista ilman virallista edunvalvontaa. Puhutaan myös tukea tarvitsevan henkilön, hänen läheisensä ja erilaisten virallisten tahojen välisestä yhteistyöstä. Keskustellaan aiheesta ja jaetaan kokemuksia.

Maksuton koulutus on avoin kaikille asiasta kiinnostuneille.

Koulutusillassam käydään läpi esimerkiksi:

• Miten tuen läheistäni hänen asioiden hoitamisessa (lyhyesti)
  • Mitä yhteistyössä eri viranomaisten kanssa tulee huomioida?
  • Miten virallisten asioiden hoito sujuu ilman virallista edunvalvontaa?
  • Milloin virallinen edunvalvonta? Käydään lyhyesti läpi vain periaatteet, sillä se on viimesijaisin vaihtoehto eli silloin kun asiat eivät muutoin hoidu.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 4.11. mennessä (linkki päivitetään tähän)

Tervetuloa mukaan kuulemaan ja keskustelemaan!

Ilmoittautuneille lähetetään Teams linkki edellisenä päivänä sähköpostilla.

***********

Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet

Voit osallistua tapahtumaan Teams-etäyhteydellä. Voit kuunnella, katsella, jutella ja osallistua videopuheluiden avulla. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen. Lisäksi tarvitset laitteeseesi myös nettiyhteyden.

Selkeät ohjeet Teams-alustan käytöstä on tehty Tukiliiton Elämä omaksi -hankkeessa. Näet ohjeet ja ohjevideot tästä linkistä
Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet