Tietoa tulevaan -verkkokurssi itsenäistyvien nuorten vanhemmille

Tapahtuma alkaa 49 päivän päästä
Alkaa: 9.9.2024
Päättyy: 14.10.2024

Vanhempi, mietityttääkö sinua nuoresi tulevaisuus ja itsenäistyminen? Tarvitsetko sinä ja nuoresi tietoa mm. palveluista ja nuoren omaan kotiin muuttamisesta?

Järjestämme tiedollisen verkkokurssin itsenäistyvien nuorten vanhemmille.

Verkkokurssillamme saat tietoa eri aihealueista, asiantuntija-alustuksia ja vastauksia kysymyksiisi, tehtäviä pohdittavaksi yhdessä nuoren kanssa sekä mahdollisuuden vertaiskeskusteluun toisten vanhempien kanssa.

Kenelle: Vanhemmille, joiden noin 13–29-vuotiaalla nuorella on kehitysvamma tai nuori tarvitsee muuta tukea ymmärtämiseen, arjen toimintoihin ja oppimiseen. Kurssi on osallistujalle maksuton
Kurssi järjestetään 9.9.-14.10.2024 Teams-alustalla.

Toteutustapa: Kurssi koostuu Teamsissa toteutettavista viikoittaisista verkkokeskusteluista ja kurssin sisältöjen mukaisiin materiaaleihin perehtymisestä. Jokaisesta kurssin aiheesta on koostettu materiaalipaketti. Paketti voi sisältää asiantuntijan videoita, aiheeseen liittyvää kirjallista tietoa tai tehtäviä. Kurssia varten tarvitset älypuhelimen, tablettitietokoneen tai tietokoneen, sekä tavanomaiset netinkäyttötaidot. Myös kuulokkeet tai kaiuttimet ovat tarpeen, sillä kaikissa videoissa ei ole tekstitystä. Kuulokkeiden avulla voit katsoa lyhyen videon vaikkapa ruokatauolla tai työmatkabussissa.

Verkkokeskusteluissa Tukiliiton työntekijät alustavat ja vastaavat aihepiireittäin kysymyksiin. Paikalla on aina kunkin aiheen ammattilainen Tukiliitosta, joten verkkokeskustelut ovat hyvä paikka kysyä juuri sinua ja nuoresi asioihin liittyviä askarruttavia kysymyksiä aihekohtaisesti.Verkkokeskusteluissa on tarkoituksena syventää materiaalista saatua tietoa sekä mahdollistaa osallistujien välinen vuorovaikutus, kokemusten jakaminen ja vertaistuki.

Kurssit eteneminen ja päivämäärät:

Verkkokeskustelut Teamsissa ovat maanantaisin kello 17. 30–19.00

Tutustuminen ja kurssin käytännöt
9.9.2024 verkkokeskustelu kello 17.30–19.00

Palvelujen suunnittelu
16.9.2024 verkkokeskustelu kello 17.30–19.00

Omaan kotiin
23.9.2024 verkkokeskustelu kello 17.30–19.00

Henkilökohtainen apu ja omannäköinen vapaa-aika, vammaispalveluiden asiantuntija Anne Saarinen ja Äitikamut
30.9.2024 verkkokeskustelu kello 17.30–19.00

Nuoren tukena asioiden hoitamisessa, lakimies Tanja Salisma
7.10.2024 verkkokeskustelu kello 17.30–19.00

Kurssin päätös
14.10.2024 verkkokeskustelu kello 17.30–19.00

Kurssille otetaan noin 20 osallistujaa.

Kurssille haku päättyy noin kahta viikkoa ennen kurssin alkua.

(siirry sivulle)

Ilmoittautumislomake