Keskustelutukeen ja neuvontaan voi nyt varata ajan verkossa

3.6.2024 Perinnöllisyyshoitaja Ulla Parisaaren tarjoamaan maksuttomaan keskustelutukeen ja neuvontaan voi tästä eteenpäin varata ajan verkkoajanvarauskalenterista.

Keskustelutuki ja neuvonta on maksutonta tukea, joka voidaan toteuttaa joko puhelimitse tai videoyhteydellä Teams-alustalla. Yhteyden ottamiseen riittää tunne siitä, että haluaa jutella, vaikka ajatukset olisivatkin vielä jäsentymättömiä. Keskustelutuesta ja neuvonnasta on monille ollut hyötyä muun muassa seuraavissa tilanteissa:

• on herännyt epäily tai on juuri selvinnyt, että itsellä, lapsella, sikiöllä tai läheisellä on harvinainen sairaus/vamma/oireyhtymä/geeni- tai kromosomimuutos.
  • perhesuunnitteluun (esim. alkio- ja sikiödiagnostiikka) tai kantajuuteen liittyvät asiat pohdituttavat.
  • elämässä tulee muutoksia, joissa harvinainen diagnoosi aiheuttaa huolta tai haasteita.
  • mietityttää, kuinka puhua diagnoosista lapsille tai kuinka tukea sisaruksia.

Uusi verkkoajanvarauspalvelu helpottaa ajan varaamista, sillä vapaat ajat näkee helposti ja niitä voi sovitella omaan kalenteriin. Kiireellisissä asioissa tai sopivan ajan puuttuessa kalenterista yhteyttä voi edelleen ottaa myös puhelimitse tai sähköpostitse. Lisätietoa ja linkki ajanvarauskalenteriin keskustelutuen ja neuvonnan sivulla.