Tukiviesti-lehden tietosuojaseloste

Tällä sivulla oleva tieto liittyy verkossa julkaistavaan Tukiviestiin (tukiviesti.fi).
Tukiviesti on Kehitysvammaisten Tukiliiton julkaisema lehti.

Tietoa henkilötietorekisteristä, eli tietoa henkilötietojesi käsittelystä.

Tukiviesti on Kehitysvammaisten Tukiliiton julkaisema lehti.

Tämä on Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen 2016/679 ja tietosuojalain 5.12.2018/1050 mukainen tietosuojaseloste ja seloste käsittelytoimista.

Rekisterin pitäjä

Kehitysvammaisten Tukiliitto
Pinnikatu 51, 33100 Tampere
Puhelinnumero: 0400 968 200 (keskus)
Sähköposti: toimisto@tukiliitto.fi

Tietosuojavastaava

Tuomas Lehtonen
ICT-Suunnittelija, tietosuojavastaava
Kehitysvammaisten Palvelusäätiö
Pinninkatu 51, 33100 Tampere
Puhelinnumero: 040 649 3030
Sähköposti: tuomas.lehtonen@kvps.fi

Yhteyshenkilösi tätä rekisteriä koskevassa asiassa
Merja Määttänen
Puhelinnumero: 040 5321 608
Sähköposti: merja.maattanen@tukiliitto.fi

Syy siihen, miksi henkilötietojasi käsitellään ja miksi rekisteri on olemassa on
Tukiviesti-lehden lukijapalautteen, juttuvinkkien ja valmiiden juttutarjousten vastaanottaminen ja hoitaminen sekä Tukiviestin uutiskirjeen lähettäminen tilaajille.

Henkilötietoja tarvitaan, jotta voimme ottaa tarvittaessa yhteyttä sinuun ja keskustella antamastasi palautteesta, juttuvinkistä tai tarjoamastasi lehtiartikkelista. Uutiskirjeen lähettämiseksi tarvitsemme sähköpostiosoitteesi.

Kun sivuston käyttäjät jättävät kommentteja sivustolle, keräämme kommenttilomakkeessa olevat tiedot, sekä käyttäjän IP-osoitteen ja selaimen versiotiedot roskaviestien tunnistamisen helpottamiseksi.

Onko joitain henkilötietoja pakko antaa
Jos haluat julkaista verkkolehdessä oman kirjoituksesi tai kuvia, tarvitsemme tiettyjä
tietoja sinusta. Pakollisia tietoja ovat yhteystiedot: nimesi, sähköpostisositteesi ja/tai puhelinnumerosi. Jos haluat tilata tiedon Tukiviestin uusista artikkeleista sähköpostiisi, tarvitsemme sähköpostiosoitteesi.

Mistä henkilötietosi ovat saatu
Tiedot saadaan henkilöltä itseltään, eli sinulta.

Analytiikka
Käytämme sivustoseurannassa Google Analytics 4 -ohjelmaa. Ohjelman avulla seuraamme sivuston vierailijoiden eli lukijoiden käyttäytymistä sivustolla. Sivustolla oleva evästekysely pyytää sinulta lupaa käyttää tätä työkalua. Voit lukea Tukiviesti-lehteä, vaikka et antaisi lupaa evästeiden käyttöön.

Evästeet
Jos jätät kommentin sivustolle, voit valita nimen, sähköpostiosoitteen ja url-osoitteen tallennuksen evästeeseen. Tämä toiminto lisää käyttömukavuutta, koska lomaketta ei tarvitse täyttää jokaisella kerralla uudelleen kommenttia lisätessä. Evästetieto poistetaan selaimesta vuoden kuluttua.

Muilta sivuilta upotettu sisältö
Tämän sivuston artikkelit voivat sisältää upotettua sisältöä (esimerkiksi videoita, kuvia, artikkeleita jne.). Toisilta sivustoilta tuodun upotetun sisällön avaaminen on verrattavissa siihen, että vierailija itse kävisi kolmannen osapuolen sivustolla.

Media
Mikäli lataat lomakkeella kuvia sivustolle, jolla Tukiviestiä julkaistaan, sinun tulee välttää sellaisten kuvien lataamista, joissa on tallennettu paikkatieto (EXIF GPS). Sivuston vierailijat voivat ladata ja katsoa paikkatietoa kuvista, joita sivustolla on.

Emme julkaise materiaalia, johon meillä ei ole lupaa. Jos tarjoat tekstiä ja kuvia julkaistavaksi, sinun on varmistettava, että tälle on sekä materiaalin tekijän/omistajan, että kuvista tai asiayhteydestä tunnistettavissa olevien ihmisten lupa.

Tieto siitä, luovutetaanko henkilötietojasi muualle
Sähköpostiosoitteesta luotu anonymisoitu hajautustieto (hash) voidaan lähettää Gravatar-palveluun, jotta tiedetään, onko kommentoija palvelun käyttäjä. Gravatar-palvelun tietosuojaseloste löytyy osoitteesta https://automattic.com/privacy/.

Tieto siitä, siirretäänkö henkilötietojasi Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Ei siirretä.

Henkilötietojasi käsittelevät henkilöt
Tietojasi käsittelevät Tukiviestin toimitukseen osallistuvat, Kehitysvammaisten Tukiliiton palkatut työntekijät.

Tietoa palveluntuottajasta
Tukiviesti julkaistaan WordPress-alustalla. Oletuksena WordPress ei kerää mitään henkilötietoa vierailijoista.

Tukiviesti-lehden WordPress-pohjaisella verkkoalustalla käytetään Gravity Forms -lisäosaa, joka mahdollistaa erilaisten lomakkeiden luomisen. Lomakkeita käytetään palautteen ja juttutarjousten keräämiseen.

Profiloidaanko rekisterissä olevia henkilöitä
Rekisterissä olevia henkilöitä ei profiloida.
Profilointi tarkoittaisi ”henkilötietojen automaattista käsittelyä, jossa arvioidaan ihmisen henkilökohtaisia ominaisuuksia.”

Henkilötietojesi säilytysaika
Kun olet täyttänyt sivuilla olevan lomakkeen, tietojasi säilytetään 60 päivän ajan, jonka jälkeen ne poistetaan automaattisesti. Kaikki henkilötiedot poistetaan aina pyynnöstä.

Oikeutesi
Mikäli olet jättänyt tietoja lomakkeiden kautta, voit pyytää koostetiedostoa omista henkilötiedoistasi, sisältäen kaiken henkilötiedon, jonka olet meille antanut. Voit myös pyytää henkilötietojesi poistoa. Oikeus omien tietojen poistoon ei koske sellaista henkilötietoa, joka meidän on säilytettävä ylläpidollisista, juridisista tai tietoturvaan liittyvistä syistä.

Sinulla on oikeus nähdä omat tietosi. Näet mitä tietoja sinusta on tallennettu ja voit korjata virheelliset tiedot. Tietojen tarkistaminen onnistuu myös sähköisesti.

Henkilötietosi poistetaan, jos sitä pyydät.

Kun haluat tarkistaa, korjata tai poistaa tietosi, ota yhteys tämän rekisterin yhteyshenkilöön.
Hänen yhteystietonsa löydät sivun alusta.

Jos tietosuoja-asetuksia on rikottu, sinulla oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle.

Miten saat lisää tietoa henkilötietojesi käsittelystä
Lisää ja tarkempaa tietoa henkilötietojesi käsittelystä saat Kehitysvammaisten Tukiliiton viestinnältä. Tietoa saat ottamalla yhteyttä rekisterin yhteyshenkilöön. Hänen yhteystietonsa löydät sivun alusta.

Milloin tässä kerrottuja tietoja tarkistetaan
Tarkistamme ja korjaamme tällä sivulla kerrottuja henkilötietojen käsittelyyn liittyviä tietoja aina tarpeen vaatiessa. Tietoja korjataan esimerkiksi silloin, kun yhteyshenkilö, tietosuojaan liittyvät lait tai Tukiviestin julkaisutoiminta muuttuu.

Tämä tietosuojaseloste on päivitetty viimeksi 7.5.2024.

Voit tutustua Tukiviestiin ja tilata Tukiviestin uutiskirjeen sivulta:

tukiviesti.fi