Tulevaisuuden Taitajat -verkkokurssi syksyllä

24.05.2024

Pienten erityislasten vanhemmat - tervetuloa mukaan Tukena-säätiön järjestämälle kurssille suunnittelemaan sinun, lapsesi ja koko perheen tulevaisuutta!

Haluatko kokea olevasi perheesi laivan kippari, jolla on taitoja kohdata myrskyt ja tyrskyt?

Tulevaisuuden Taitajat -verkkokurssi on suunnattu pienten erityislasten vanhemmille. Kurssi perustuu positiiviseen psykologiaan. Visioidaan yhdessä tulevaisuutta, asetetaan juuri teidän perheen tähän hetkeen sopivia pieniä tai suurempia tavoitteita ja suunnitellaan yhdessä, kuinka nämä tavoitteet tulisi osaksi arkea. Etsitään yhdessä pieniä ilon aiheita arjesta!

”Reilu kaksi kuukautta kurssin jälkeen katsoin taaksepäin tuota ensimmäistä tapaamista ja siitä seurannutta aikaa. Selviytymisen kupla on pirstoutunut ympäriltä ja tilalle on tullut meidänlaisemme arki. Akuutit tilanteet ovat edelleen toki akuutteja, mutta se mitä niistä seuraa ei ole enää ennallaan. Kun pudotaan, noustaan ylös – toinen toisiamme perheessä tukien. Haparoinnin ja selviytymistaistelun sijaan mieli hakeutuu automaattisesti tähän hetkeen ja tulevaan, tekee vaikeissa hetkissä ja niiden jälkeen korjausliikkeitä ja konkreettisia pieniä askelia kohti tasapainoista ja riittävän hyvää arkea. Ajatukset hakeutuvat näkemään onnistumiset, mahdollisuudet ja hyvän. Luottamus omiin voimiin ja omaan pärjäämiseen kasvaa askel askeleelta. Tämä on meidän perheen hyvä elämä”, – erään äidin ajatuksia kurssista.

Tule kurssillemme visioimaan perheesi ja lapsesi tulevaisuutta ja voimaantumaan vertaisseurassa!

Kurssin aikana työskentelemme Howspace -työskentelyalustalla, jonne on koottu kurssimateriaalit, sekä henkilökohtaisia että koko ryhmän yhteisiä pohdintatehtäviä. Lisäksi järjestämme neljä verkkotapaamista (Teams). Kurssi on osallistujille maksuton ja sisältää kurssilla käytettävät materiaalit.

Olisiko tämä kurssi sopiva sinulle juuri nyt? Lämpimästi tervetuloa tälle matkalle mukaan!

Katso tästä kurssin esite (pdf).

Ilmoittaudu mukaan täältä.

Annan mielelläni lisätietoja kurssista,

Satu Koivurinne
Vastaava asiantuntija