Tule lipasvahdiksi pieni ele -keräykseen

07.12.2023

Tuhannet vapaaehtoiset kerääntyvät jälleen hyvän tekemisen lähettiläinä keräyspaikoille, kun pieni ele -vaalikeräys kerää lahjoituksia kotimaan vammaisille ja pitkäaikaissairaille. Keräys toteutetaan presidentinvaalien äänestyspaikoilla 17.–23.1. ja 28.1.2024 sekä mahdollisella toisella kierroksella 31.1.–6.2. ja 11.2.2024.

Lipasvahdit ovat suomalaisille näkyvin osa keräystä. Heidän avullaan keräys on jo 117 vuotta toiminut perinne, jonka äänestäjä kohtaa äänestyspaikalla. Lahjoituksilla saadaan vammaisille ja pitkäaikaissairaille muun muassa kuntoutusta, apuvälineitä, edunvalvontaa, vertaistukiryhmiä ja virkistystoimintaa.

Kutsumme sinut mukaan

Vapaaehtoisena tervehdit lahjoittajia ja olet ensimmäinen, joka antaa heille kiitoksen lahjoituksesta. Keräys on siitä erilainen, että emme pyydä lahjoituksia, vaan vahdimme vain keräyslipasta. Vapaaehtoisemme ovat kokeneet tehtävän mukavaksi ja tulevat mielellään uudestaan mukaan. Keräyslippaasta huolehtiessa voi samalla kutoa vaikka sukkaa!

Ilmoittaudu mukaan ja olemme sinuun yhteydessä www.pieniele.fi/vapaaehtoiseksi tai soita pienen eleen numeroon 0400 887 114.

Kehitysvammaisten Tukiliitto on mukana pienessä eleessä.

Lisätietoja: www.pieniele.fi