Tervetuloa vastaamaan osallisuusbarometriin!

09.11.2023

Ensimmäistä kertaa toteutettavan Invalidiliiton osallisuusbarometrin tavoitteena on saada tietoa vammaisten henkilöiden osallisuudesta.

Invalidiliitto on tehnyt yhteistyössä Yhdenvertaisvaltuutetun toimiston ja Vammaisten ihmisoikeuskomitean kanssa osallisuusbarometrin. Sen tarkoituksena on selvittää osallisuuden kokemuksen yhteyksiä koettuun hyvinvointiin, terveyteen sekä toiminta- ja työkykyyn. Lisäksi kyselyllä selvitetään kokemuksia kuntien liikunta- ja kulttuuripalveluista sekä hyvinvointialueiden sote-palveluista. On tärkeää, että vastaat, sillä kyselyn avulla saatavaa tietoa käytetään vammaisten henkilöiden osallisuuden edistämisessä.

Osallisuusbarometri on tarkoitettu vähintään 15 vuotta täyttäneille henkilöille, joilla on liikkumisen esteitä tai toimintarajoitteita. Vastausten merkitsemisessä voi tarvittaessa käyttää toisen henkilön apua.

Osallisuusbarometriin vastaamiseen kuuluu vähimmillään 10 minuuttia, mutta vaihteluväli on suuri. Pyydämme varaamaan rauhallisen hetken vastaamiseen, sillä valitettavasti kyselyssä ei ole välitallennusmahdollisuutta.

Osallisuusbarometriin voi vastata 19.11.2023 asti verkossa tai Apuväline 2023 -tapahtumassa 9.11.–11.11. Invalidiliiton osastolla.

Vastaa kyselyyn tästä.

Kiitos, että osallistut!

Lisätietoja:

Sinikka Hiekkala, dos., FT
Tutkimusjohtaja
Invalidiliitto ry
p. +358 500 362 623, +358 9 613 191 (vaihde)