OAF on festivaali kaikille ulkopuolisuutta kokeneille

09.08.2022

OAF ohjelma tarjoaa ainutlaatuisia elämyksiä outsider-taiteen, musiikin, esittävän taiteen, elokuvien ja kirjallisuuden ystäville. Tapahtumia on livenä ja verkossa, suurimpaan osaan on vapaa pääsy.

Outsider Art Festival OAF  12. – 21.8.2022 on Helsingin juhlaviikkojen ystäväfestivaali, joka tekee pioneerityötä kulttuuri- ja tapahtuma-alalla. Yhteistyön tavoitteena on OAF tuoda yhteen juhlaviikkojen monialainen taideyleisö ja outsider-taiteen tekijät. OAF on palkittu vuonna 2022 AGMA ry.n Vuoden välitysteko -palkinnolla sekä Suomen Kulttuurirahaston Taidetta yhdessä -kärkihankkeena.

OAF antaa äänen outsider-taiteen tekijöille esittämällä valloittavan kattauksen musiikkia, kuvataidetta, esittävää taidetta, elokuvia, kirjallisuutta ja elämäntarinoita. OAF 2022 ohjelma sisältää 36 taiteilijan ja taiteilijaryhmän tuotoksia 25 tapahtumassa kymmenen päivän ajan. Tervetuloa mukaan!

Festivaalin ytimessä ovat outsider-taiteen tekijöiden, festarioppaiden ja yleisön kohtaamiset kaupungin eri tapahtumapaikoissa HAMissa, Musiikkitalolla, Oodissa, G Livelabissa, Pertin Valinnan galleriassa, Radio Helsingissä ja metroasemilla. Virtuaalinen taidegalleria aukeaa avajaispäivänä 12.8. festivaalin verkkosivuilla
www.outsiderart.fi

OAF tuotannosta vastaa Pertin Valinta, Pertti Kurikan Nimipäivien perustama outsider-taiteen tuotantotalo.

OAF 12. – 21.8.2022 antaa äänen outsider-taiteen tekijöille, tule mukaan. Festivaalin tapahtumia on myös verkossa ja Radio Helsingissä.