Järjestötiedote liittohallituksen kokouksesta 6/2023

26.09.2023

Kehitysvammaisten Tukiliitto julkaisee tiedotteita liittohallituksen kokouksissaan tekemistä päätöksistä. Kukin tiedote sisältää kaikki päätökset, jotka voidaan julkaista, sekä kokouksen ilmoitusasioita.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry

Tiedote liittohallituksen päätöksistä, kokous 6/2023

Kokous pidettiin 22.‒23. syyskuuta 2023.

Liittohallituksen kokous 6/2023 pidettiin Jyväskylässä. Ensimmäisenä kokouspäivänä tutustuttiin jäsenyhdistyksen, Keski-Suomen Kehitysvammaisten Tuki ry:n toimintaan.

Hallitus päätti hallituksen kokoussuunnitelmasta vuodelle 2024:
26.‒27.1.,
12.‒13.4.,
7.6. (liittokokous la 8.6. Tampere),
23.‒24.8.,
27.‒28.9.,
6.10.,
13.‒14.12.

Hallitus päätti strategian kehitysohjelmista. Kehitysohjelmilla ohjataan Kehitysvammaisten Tukiliiton toiminnan kehittämistä ja strategian toimeenpanoa. Päätettiin seuraavat kehitysohjelmat: kansalaistoiminnan, vaikuttamistyön ja vaikuttamisviestinnän, varainhankinnan, osaamisen. Järjestöbrändin kehitysohjelma käsitellään myöhemmin.  (Kehitysohjelmat julkaistaan myöhemmin verkkosivulla).

Hallitus teki päätöksen rahastojen varojen käytöstä vuonna 2024: käyttökohteet säilytetään samoina kuin edellisvuonna, mm. apurahoihin ja toiminta-avustuksiin.

Päätettiin talousarviosta vuodelle 2024.

Liittohallitus käsitteli Kehitysvammaisten Palvelusäätiön lausuntopyynnön ja päätti lausunnon sisällöstä.

Merkittiin tiedoksi ilmoitusasioita:

• Kiinteistöosakeyhtiö Tulppaanitalon tilinpäätös 2022 ja tilintarkastuskertomus
  • Henkilöstöasiat: Palkkojen yleiskorotus 1.9.2023 alkaen. Hallinnon assistentin rekrytointi käynnissä.
  • Lyhyt katsaus rahankeräystoimintaan ja varainhankintaan.
  • Uusi lahjoitus tulossa. Liitto olisi saamassa lahjoituksen 86 447 euroa.
  • Fuusor Budjetointi -työkalu otettu käyttöön talousarvion laadinnassa.
  • Sijoitustoimitilan tuottolaskelma 2021-2027.
  •  Järjestöjen STEA avustuksiin isot leikkaukset 2027. Petteri Orpon hallituksen hallitusohjelmasta käy ilmi, että sosiaali- ja terveysalan järjestöjen avustuksiin kaavaillaan peräti 100 miljoonan euron leikkausta vuodesta 2027 eteenpäin.
  • Seuraava kokous 28. lokakuuta (etäkokous)

Tiedotteen laati ja lisää tietoa antaa
toiminnanjohtaja Risto Burman,
puhelin 050 55 56 900.

Järjestötiedotteet löydät myös pdf-muodossa Tukiliiton verkkosivuilta, kohdasta Liittohallitus.